El dilema del mes!

Des del naixement de l’Ada, que vaig demanar a tota la família que no publiqués cap foto d’ella a cap xarxa social. Durant aquests 5 mesos, la meva mare s’ha tornat boja per trobar fotos maques per posar al seu perfil de Whatsapp sense que es veiés la cara; la meva sister, dient que la gent es pensarà que l’Ada és lletja o fent-se mal també per penjar fotos a Instagram amb la seva #sobripreciosa; les meves nebodes estan igual, … i així fins fa una setmana.

Fa dies que vaig rumiant. Com ja sabeu, estic amb càmera en mà i no paro de fer fotos a tort i a dret, però és clar, el meu principal model és la meva filla i el meu company. A l’Albert, que no li agrada gens que li facin fotos, el tinc fregit i l’Ada, com no es queixa, doncs me’n aprofito però la cosa és que després aquest material no el publico.

foto_reflexio

(vía Unsplash)

I aquí tinc el dilema. Fins ara, m’he mantingut ferma amb la idea de mantenir la privacitat de la petita, sempre he pensat que ja tindrà temps quan sigui gran per decidir si ho fa ella o no, i no m’agradaria que se’n fes un mal ús. Però per altra banda, tinc fotos que m’agradaria publicar (només per Instagram), però això implica aixecar la “prohibició familiar” i deixar publicar fotos de la nena i no tenir “el control” de les fotos que es publiquen.

Potser en faig un gra massa, no ho sé. Per això t’estic escrivint.

Vosaltres que feu? Us ho vàreu plantejar? Què us ha portat a publicar fotos dels vostres fills?

 

14 thoughts on “El dilema del mes!

  1. Jo no hi poso… I si posat es una de refiló i que no es vegi quasi . Em fa por sincerament qui por trobar les fotos i que faci . abisme internauta!
    Pero jo mo vaig fotografía artística …
    Jo si fos tu investigaría si les opciones de privacitat i d’accés , potser ofereixen garanties no? Parlant desdel desconeixement del tema eh??

  2. Jess jo faig fer igual d’advertir a la family. Per norma i mania meva a instagram no publico cares si més no que no es vegin ben definides. Pero amb el pas del temps vaig tenir ganes de presentar a la Marina en societat. Se que fa coseta pero es innevitable.

  3. Es dificil decidir sobre un tema tan personal.
    Privacidad? Tampoco es que una vez pongas una foto de Ada, la nena pierda su privacidad. Tan solo conoceran el color de sus ojos, lo guapa que es y que tiene una cara muy expresiva.
    La privacidad sería poner donde vive o su número de móbil, pero eso ya lo pondrá ella en cuanto coja el iphone 9 de su padre.
    Otro tema es ser aficionada a la fotográfica i no poder poner fotos de una belleza como la de. Ada.
    (Dile pasión de abuelo)

  4. És molt personal. Crec que has de fer el que et faci sentir més còmode. I cada persona té el seu límit. Jess ja saps k jo no tinc facebook, ni istagram ni res d’aixo…tinc només whatsapp i al perfil mai he dubtat d penjar fotos dels meus fills: per mi son la imatge mes bonica que tinc ara. A la familia no la puc controlar no sé quines fotos hauran penjat a FB els meus germans sobretot, pero no em preocupo. Només vaig advertir que estava totalment prohibit que es donessin dades de caire personal (adreça etc).
    Sort en el que decideixis!

  5. Un dilema que hem tingut tots en un moment o un altre al començar en el gran mon de les xarxes socials, difícil decisió! ….. Jo penjo fotos, les justes, i m’encanta poder compartir-les… Un dia em vaig preguntar: Que perdo si penjo fotos? Intimitat? M’importa? Tot i que encara dubto a l’hora de posar res a les xarxes, ho faig en petites dosis i un “like” sincer d’algú que em cau be, m’agrada! No se les voltes que faran les fotos però no hi penso….

  6. Jèss,
    Entenc perfectament les teves raons i el teu dilema. Al facebook, de fet no he penjat ni detalls que ha nascut, qui ho ha de saber ja ho sap.
    El fet que la familia vulgui penjar fotos és per l’únic motiu que n’estan cofois i orgullosos de la preciosa. Ada. Hi ha moltes formes de lluir petitona, i segur que ja han trobat la més adecuada per respectar-te.
    Que en pengis tu a instagram, no vol dir que obris les portes a que ells ho facin, tu ets la mare i tu decideixes quin ús fer-ne.

  7. Jo tinc tres petits fills. Al principi estava com vosaltres però quan et van portant al món educatiu et van demanant permisos per penjar imatges de festes, d.activitats, sortides…. pots ser la mama extranya i condicionar al teu fill a que sempre hagi de sortir amb la cara pixelada o bé que no surti a cap imatge del centre.
    La meva conclusió ha estat que penjar imatges de nens a la xarxa pot ser tant segur o insegur com vulguem (perfils tancats, imatges curoses on no surtin més nens, etc).
    És normal que obrir la porta tan grossa faci por, la mateixa que obrir.los els ulls al món, que deixar los anar de colònies, …
    Definir un criteri és important, però no ha de der condicionant o inamobible. Per tant…podeu anar variant la vostra opinió. I més si et mors de ganes de publicar imatges!

Deixa un comentari...

