Quan tenir acne es converteix en un patiment

Escric aquesta història perquè és real. Ho faig perquè jo l’he viscut.

Fa algunes setmanes, una noia que conec, em va comentar que tenia molt acne i que estava molt farta de la cara que tenia. Després de comentar-me que la metgessa li havia recomanat les pastilles anti baby Diane 35 diario, em va venir al cap tota la meva història.

Em disposo a escriure la meva pròpia història per si des d’aquí, puc ajudar a totes aquelles joves que pateixen el que jo vaig viure. Vosaltres, pensareu que no és per tant, per us ben asseguro que és un patiment constant.

Vaig tenir acne dels 13-14 anys fins als 27 anys. I sabeu què? Doncs que no és normal. La majoria de dermatòlegs de la Seguretat Social em deien que era normal, mai cap doctor/a que vaig visitar em va saber dir d’on venia tot plegat. Vaig provar tot el que venen a les farmàcies i a les herboristeries. Però res servia. Al final, vaig decidir fer un tractament anomenat Roacutan. Però abans de fer-lo havia de preparar al cos prenent les antibaby Diane 35. Amb això, per sort, ja en vaig tenir prou perquè si mal no recordo, en 4 mesos la cara em va fer un canvi considerable. Finalment no el vaig fer. Malgrat les Diane, tot seguia igual encara que en menys intensitat.

00_febrer_2010

Al gener del 2010 vaig decidir anar a un metge privat que em va recomanar la meva estimada Sandra. En cinc minuts, vaig tenir diagnòstic. Se’n diu hirsutisme. Complicat? No, és molt senzill. Aquell home en una visita que em va costar una pasta, em va fer entendre que tots els desajustos que havia patit fins aleshores tenien un nom: HIRSUTISME.

http://www.dexeus.com/ca_ES/salud-mujer-informacion-medica-detalle.aspx?a=3&t=64&c1=3

http://www.medic.cat/cgibin/medicx.pgm

Què em comportava?
– creixement excessiu de pèl en zones del cos segons el model masculí
– acne
– alopècia
– veu més greu
– augment de massa muscular

El doctor que vaig visitar durant 2 anys, sempre em deia “el dia que et quedis embarassada ja estarà”. No sé si ja estarà, però el que sí que és veritat que amb tot el canvi hormonal, podria ajudar a estabilitzar o reduir l’hirsutisme.

Dos anys d’un tractament que no té nom. Si us dic la veritat, no sé si té nom. L’únic que sé que em prenia medicació feta a mida, fórmules magistrals, les anti baby, algunes cremetes per la cara i res de maquillatge. Res de sol, i sort que jo no sóc de platja però les vegades que hi anava, tocava estar sota el para-sol. I em faig aficionar a anar amb barrets. De tant en tant, crec que 4 en dos anys, tocava fer una mena de làser amb nitrogen o algo per l’estil, que em deixava la cara com si m’haguessin cremat, i és que la veritat, és que em cremava viva.

Primera sessió (juny 2010)

01_peeling_juny_2010

Segona sessió (octubre 2010)

02_peeling_octubre_2010

Resultat de la segona sessió

04_resultat_novembre 2010

Procés durant la quarta sessió (novembre 2011)

05_peeling_nov 2011
Al gener de 2012, ja va estar. Ja havia acabat el tractament, encara que havia de seguir amb la medicació base (les anti baby). Des d’aleshores, sóc la mateixa però amb la pell de la cara més llisa, més neta, sense marques ni grans. Amb menys pèl (vello) i molt més tranquil·la.

Estic molt contenta i tot gràcies a la Sandra per insistir-me tant que anés al Doctor, a tota la meva gent per donar-me suport i per suposat, gràcies a l’Albert per entendre’m tant quan més ho necessitava (em va conèixer just abans d’una de les sessions). I per últim, em dono la gràcies a mi mateixa perquè amb aquesta història m’he fet un xic més forta, lluitar per saber el que tenia, va fer que ara em pugui conèixer molt millor i pugui entendre les alteracions físiques del meu cos.

L’únic que et puc dir, tu que em llegeixes, és que si creus que aquesta podria ser la teva història o la d’alguna noia que pots conèixer, l’únic que has de fer és anar al dermatòleg o ginecòleg i fer-li la consulta.

12 thoughts on “Quan tenir acne es converteix en un patiment

  1. Felicidades por el resultado y por la valentía de contarlo en el blog. Solo tú sabes lo que has pasado… Un besito y palante con la caraguapa!

  2. a pesar de todo el sufrimiento el resultado es excelente ¡ carita como el culete de bebé ¡ menos mal que ya te ha quedado lejos ese calvario ¡

Deixa un comentari...

