Caramelles Callustrellenques

Les Caramelles es porten a dins, s’han de viure i veure. Aquest any, a manca d’una celebració, doncs dues! He viscut les Caramelles de Callús com sempre, i amb el sabor de boca de tancar un cicle. Sí, en tinc ganes i és una decisió presa des de fa molts mesos. Aquest any ha estat el meu últim any a la Comissió de les Caramelles (dels grans). No recordo quants anys fa (crec que set o vuit), però la vida ha vegades fa canviar el ritme de les coses i després de dues Caramelles vivint a Ullastrell, ha arribat l’hora de dir: fins aquí la meva petita aportació. Seguiré pujant, seguiré vivint-les i ajudant als meus en tot el que faci falta, però la meva etapa s’acaba aquí.

Ballestes amunt

IMG_0350

I per anar-me integrant cada vegada més, també vaig veure les Caramelles d’Ullastrell. Surtenper Pasqüetes (el diumenge després de Pasqua) i veureu que vaig poder escoltar les cantades des del balcó i vaig gaudir de la final a l’església del poble. Ja us avanço que no es poden comparar. Són diferents, però també molt sentides i visqudes. Ullastrell està recuperant tradicions perdudes, una d’elles, les Caramelles i jo des d’aquí ,ho celebro! I estic contenta perquè una vegada més, els meus dos pobles em permeten celebrar la seva cultura tradicional quan toca, sense haver-me de partir en dos per ser a tot arreu.

Ullastrell

Perquè veieu una mica de tot plegat, us deixo alguns vídeos (alguns més casolans que d’altres) sobre les Caramelles Callustrellenques:

Aquest vídeo és obra del Dam:

Ara, toca pensar en altres històries i esperar a l’any que ve per poder dir, jo sóc Caramillaire!

Deixa un comentari...

