Cultura de bar

Un dels grans canvis que vaig notar amb el canvi de poble, va ser el de la cultura de bar. Sempre he tingut la sensació que a Callús, feia molta més vida en aquests llogarets anomenats bars. Llevar-te i baixar a fer una cafè amb llet mentre llegeixes el Regió 7, passar-te a fer el vermut amb la colla, o quedar a partir de les 16h de la tarda per decidir que fer aquell dissabte. Cerveses de tarda, jocs de cartes o simplement fer-hi vida i fer petar la xerrada amb les amigues.

En canvi, a Ullastrell vaig notar molta diferència, Aquí, amb la gent de l’Albert, no vaig trobar tanta tirada cap al bar. I no serà perquè no n’hi ha… bé, quan vaig arribar n’hi havia 3 i ara ja en són 4. Però en cap dels quatre, mai hi he fet vida com hauria fet vida al bars de Callús, potser es que he percebut molta diferència entre aquests. I al cap i a la fi, és una qüestió de cultura, de relacions personals, de saber fer i saber estar!

Per això, a Ullastrell, la gent de l’Albert (una gent molt maca, per cert!) té un Lokal. Al principi, em va venir al cap el local que vam tenir quan érem adolescents sota la rectoria del Jolis, però què va… deu mil patades! Els primers dies que el vaig trepitjar, estaven d’obres, ells mateixos l’estaven polint i és quan vaig pensar en el “txoco” del Iker amb la seva quadrilla a Getxo. És un lokal que gestionen ells mateixos: la neteja, la compra de stock de begudes, les activitats,…; hi ha pantalla i projector, equip de música, barra de bar amb nevera i lavabo,… en fi, tot el que podries trobar en un bar. Però no té el mateix sentit que aquest, tot i que podríem trobar-hi relació, doncs a Callús si vull trobar a algú, haig de passar pel bar i segur que trobo a qui busco, en canvi, aquí si és cap de setmana, quedem al Lokal, punt de reunió i de trobada.

Quan les vegades que m’ha vingut a veure la gent del Bages sempre m’agrada ensenyar-los el Lokal, perquè entenguin i vegin on ens reunim, ens trobem i ens relacionem amb la gent d’aquí, perquè més que perseguir la cultura de bar, potser el que haig de buscar és només, on fer vida social.

Salut, birres i feliç diumenge!

Fins dimecres!

6 thoughts on “Cultura de bar

Deixa un comentari...

