#Callustrellenca

Fa un any i escaig que visc a Ullastrell. Sóc nascuda i fins els meus 28 anys he viscut a Callús. El mot callustrellenca se’l va inventar el meu company, al fusionar Callús+Ullastrell. I arrel d’això, d’anar-ho repetint i d’anar-ho integrant, a acabat sent una filosofia de vida i de pensament.

Ser Callustrellenca és viure a Ullastrell, treballar a Manresa, fer 1h 30’ de viatge cada dia per anar i tornar de la feina, dinar a Callús un dia a la setmana, pujar els caps de setmana o no, gastar diners amb benzina i també amb telèfon, per estar al dia de tot,… Sempre ho he dit i sempre ho diré, que si la meva adaptació ha estat fàcil, ha estat gràcies a mantenir la meva feina a Manresa, ja que treballar a la comarca fa sentir Callús i la meva família més a prop.

Durant aquest any, he descobert que pels d’aquí, sóc de la Catalunya central, de la comarca del costat, ho seré sempre i sempre me’n sentiré;  però, pels d’allà, els de Callús, també sóc d’aquí, tinc un peu al Vallès Occidental, a la comarca del pre-litoral. I aquest fet, em recorda molt a la meva mare, quan ella que va arribar amb 12 anys, i ara per molta gent d’aquí ella encara és sevillana; i per la família que encara ens queda allà, la iaia, la mare i els tiets ja són els catalans.

Ser d’un poble no és néixer, és fer-hi vida, és conviure, comprar a les botigues, participar de la vida social, sortir, passejar, aprendre, entendre,… no passar com una turista, fent fotos visuals i sense col·laborar ni participar. El sentiment de pertinença a un poble sorgeix a través de la implicació i la convivència.

4 thoughts on “#Callustrellenca

  1. Molt emotiu!m’ha encantat!!!!personalment crec que a Ullastrell t’has adaptat perfectament i estic molt contenta de que et sentis una mica del poble!🙂

Deixa un comentari...

