Última parada… Gipuzkoa

Última parada, Gipuzkoa. Dos dies intensos i ben aprofitats. Abans d’emprendre el camí ja sabíem que el dilluns a la nit hi havia el concert de La Fuga a la Semana Grande de Donosti, i evidentment, s’hi havia d’anar.
Sortint de Getxo, vam fer ruta cap a Gernika,  Zarautz i Getaria, i finalitzant la nit a Donosti. L’endemà tocava relaxar-nos a Hondarribia, platja i sol, temps per conèixer a un empordanenc republicà fincat allà, sopar de luxe i nit a Irun.
La nostra intenció no era fer turisme per Donosti, perquè per sort, ja hi haviem estat temps abans. Per tant, vam pensar que ja trobaríem allotjament per algun poblet de la vora (Zaratuz, Getaria,…) i la nostra sopresa va ser que vam estar els dos últims dies les nostres vacances buscant allotjament. Estava tot a petar. Recomenació: no viatgis a Euskadi quan són Semanas Grandes sense reserva prèvia!
La primera nit, nit de concert, vam acabar dormint a una casa rural de Urdaneta (s’accedeix per Zarautz) molt acollidora i maca http://www.leku-eder.es/ i la segona nit vam allotjar-nos a http://www.pensionbowlingirun.com/. A Irun, ja no hi voliem anar, però vist que a Hondarribia no trobàvem res assequible a les nostres butxaques, vam acabar a una pensió del centre de la ciutat, on per poc que pugui, uns recomano que no hi aneu.
Malgrat tot, van ser dos dies meravellosos que recordarem sempre, per les coses bones i les no tant bones, i ara n’hem après una mica més…

Les vacances a Eusaki seran irrepetibles (com tot en aquest món) però jo n’he tornat enamorada. Encisada de la terra, dels paisatges, de la gent, de la seva cultura i de la seva gastronomia.
L’any que ve, volem marxar més lluny encara, però sabem que Euskadi ha estat, és i serà el nostre petit refugi.