Una escapada estiuenca

Pensat ja en el viatge d’aquest estiu, m’ha vingut al cap que podria fer una petita entrada sobre l’escapada que vam fer l’any passat. I dic escapada perquè l’agost del 2011 va ser agost de trasllat, de caixes amunt i avall, de canvis i de noves adaptacions i com és normal, no vam poder planificar unes llargues o llunyanes vacances. Però no per això vam deixar de gaudir dels nostres dies…

Vam començar la ruta a Carcassone, la ciutat medieval per excel·lència. No fan falta gaires dies per visitar-la, i més si fas com nosaltres, que vam allotjar-nos a l’alberg juvenil (http://www.hihostels.com/dba/hostels-Albergues-Juveniles-Carcassonne-020010.es.htm) que hi ha just dins la Cité. Per tant, fèiem vida dins la pròpia muralla. Va estar molt bé!

Varem aprofitar per fer alguna excursió pels poblets dels voltants, i vam anar a parar a Lastours. Una gran troballa i una recomanació a tenir en compte si aneu per aquelles contrades. Més info: http://www.payscathare.org/4-6497-Historia.php#ici Això sí, aneu preparats que s’ha de caminar durant una horeta.

Després dels tres dies a Carcassone, tocava baixar cap a Roses; però abans vam fer dues parades obligades. Una, a la Maternitat d’Elna, a Elna. Va ser una llàstima no poder fer la visita guiada (consulteu els horaris perquè al matí no en feien), però després de llegir el llibre de l’Assumpta Montellà “La Maternitat d’Elna”, no podia passar-me de llarg.

Següent parada, Cotlliure. Increïble poble, increïble ambient i per sobre de tot, magnífic Castell.

I per acabar el post, imatge bucòlica de les fites que trobareu al Cap de Creus on vam acabar la nostra primera escapada estiuenca.

Aquest any, marxem cap a Euskadi… però això ja us ho explicaré en un altre moment.