INDIGNADA, de fa temps…

Amb tot el moviment pacífic dels INDIGNATS, he pensat que no podia obrir el bloc amb una altre reflexió que no fos les cartes que vaig enviar als directors de diferents diaris durant  el 2008 i 2009. Massa vell? llegiu i valoreu-ho vosaltres mateixos…


S’acaba la paciència

Estic cansada d’esperar, perquè de tant esperar ja estic desesperada. Fa més d’un any que vaig entregar els papers per a la renda bàsica d’emancipació. Estic lluitant per aconseguir el que em pertoca, però és que encara estic resolent paperassa i encara han de fer una modificació a la meva resolució. Puc arribar a entendre el volum de feina que tenen els tècnics de les diferents administracions (borsa d’habitatge, Adigsa, Síndic de Greuges…), però no aquesta falta de previsió per part del Govern i la lentitud de la burocràcia. Hi ha molta joventut en aquesta situació, i per això em queixo. ¿Que potser volen que se’ns acabi la paciència? Perquè si el que preocupa és l’economia de la societat civil, ¿no seria hora que, en lloc d’imaginar noves línies d’ajuts que potser no arribaran mai, enllestíssim les que tenim engegades des de fa mesos?

Carta al director de El Periódico (6 de maig de 2009)

Dates límit

Quan tramites la declaració de la renda, si has de pagar, tens una data límit: abans del 30 de juny. Si el teu cas és com el meu, pots pagar en dues vegades (al juny i al novembre). Però ¿per què pago en dues vegades? Sóc una noia jove, de 25 anys, visc sola i necessito dues feines per poder sobreviure. I per aquest últim motiu, per alternar dues feines, he de pagar a Hisenda. Cada cas és un món, però la majoria de joves alternem feines per poder viure i només per això el mes de juny es fa interminable. Això sí, a pagar abans del dia 30. I no poca quantitat, precisament. ¿I per què no es paguen –o es respon– amb la mateixa rapidesa les ajudes que els ciutadans sol.licitem a l’Estat? El 14 de febrer, vaig posar a tràmit els documents per a l’ajuda de 210 euros per al lloguer (renda d’emancipació), i encara no tinc resposta de l’Administració.

Carta al director de El Periódico (juny de 2008)

Deixa un comentari...

